Pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski – poznaj wartość lokalnego SEO!
Prowadzisz lokalny biznes i chcesz dotrzeć do większej liczby klientów? Z pomocą przyjdzie SEO wraz z całym zestawem narzędzi. Ostatnie lata pokazują, że małe i średnie firmy cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza jeśli oferują ciekawe usługi w swoim mieście.
Gorzów Wielkopolski jest ciekawym przypadkiem współdzielenia stolicy w województwie lubuskim. Posiada ponad 100 tysięcy mieszkańców i w bliskiej odległości – zaledwie 50 km – graniczy z Niemcami. Dowiedz się, jak wygląda pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski – postaw na lokalność!
Czym jest lokalne SEO?
Search Engine Optimization to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W ujęciu lokalnym wygląda to w ten sam sposób, jednak należy zwrócić szczególną uwagę na grupę odbiorców oraz charakterystykę krajobrazu miejsko-kulturowego. Musisz wiedzieć, jak komunikować się z lokalnymi klientami, aby później móc zabłysnąć pod kątem rozwoju turystyki.
Dlaczego potrzebujesz mieć swoje miejsce w sieci?
Gorzów Wielkopolski posiada szeroki wachlarz możliwości pod kątem działań internetowych. Jednak wraz z prężnie rozwijającym się miastem, rośnie konkurencja. Jeśli zależy Ci na stabilnej pozycji, musisz wiedzieć, jak wyprzedzić konkurencję. Strona internetowa pozwoli dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki umieszczonym w internecie informacjom staniesz się bardziej przystępny. Dodatkowo za pośrednictwem witryny możesz w lepszy i ciekawszy sposób zaprezentować swoją ofertę.
Pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski w liczbach
Jeśli wciąż masz wątpliwości, być może rozwieją je statystyki ostatnich lat:
- Niemal 50% wyszukiwań całej sieci dotyczy lokalnych firm.
- 80% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów stacjonarnych.
- 1 na 3 klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową
- Połowa klientów odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od momentu wyszukiwania.
Najważniejsze czynniki rankingowe dla lokalnego SEO
Zanim zaczniesz myśleć o optymalizacji, poznaj działanie wyszukiwarki oraz dowiedz się, na co zwraca szczególną uwagę, oceniając jakość danej strony:
- autorytet domeny,
- odpowiednio zaimplementowane dane kontaktowe,
- oryginalna, autorska treść,
- wysoka jakość linków przychodzących,
- wizytówka Google My Business zintegrowana z Google Maps,
- opinie, komentarze, oceny użytkowników,
- dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- wizerunek w mediach społecznościowych.
Lokalne pozycjonowanie Gorzów Wielkopolski w skrócie
Optymalizując stronę, skup się przede wszystkim na tym, kim jest Twój klient oraz jakie są jego intencje. Kolejnym etapem jest stworzenie strony oferującej wysoki poziom user experience – liczy się jej czytelność oraz design. Następnie należy dokonać optymalizacji zewnętrznej: nie bój się zostawić śladu w sieci. Stwórz wirtualną wizytówkę Google i NAP, połącz siły z blogosferą i mediami społecznościowymi, aby zdobyć zaufanie klientów.